Eğlence

Bunu da mı Bilmiyorsun? 10 - Kadın Hükümdarlar

“Bunu da mı Bilmiyorsun?”un onuncu bölümünde Emrah Safa Gürkan ve Bengü Üçüncü, tarihteki kadın hükümdarlardan kadın-erkek eşitsizliğine, kadınların yönetimde ikinci planda kalmasının sebeplerinden tarihte kadının sosyal yaşamdaki yerine kadar birçok konuyu gündemlerine aldı.
Padişah kızı olmak mı, padişah oğlu olmak mı daha avantajlı?
Toplumsal cinsiyet rollerini belirleyen faktörler neler?
Kadın savaşıların tarihteki yeri nedir?
Osmanlı’da kadın hükümdar olmamasının sebebi neydi?
(bkz: hicv)
eksisozluk.com/history-of-civilization--77897
(bkz: ming)
eksisozluk.com/ming--496693
(bkz: beş büyük faktör kuramı)
eksisozluk.com/bes-buyuk-faktor-kurami--4524623
(bkz: false consciousness)
eksisozluk.com/false-consciousness--1623624
(bkz: kültürel hegemonya)
eksisozluk.com/kulturel-hegemonya--1789062
(bkz: lyudmila pavliçenko)
eksisozluk.com/lyudmila-pavlicenko--700000
(bkz: taiping isyanı)
eksisozluk.com/taiping-isyani--1076442
(bkz: simo hayha)
eksisozluk.com/simo-hayha--894875
(bkz: enrico iv)
eksisozluk.com/enrico-iv--816004
(bkz: streltsy)
eksisozluk.com/streltsy--3981059
(bkz: mizojinizm)
eksisozluk.com/mizojinizm--2627359
Kurgu: Eşref Gürkan Kılıç
#EmrahSafaGürkan​ #BengüÜçüncü​ #KadınHükümdarlar​ #BunudamıBilmiyorsun

YORUMLAR 

  1. Sigmund Freud

    Sigmund Freud

    14 dakika önce

    Hozom hâlâ darbeler bekliyoruz. Olacaksa da İlkerli olsun lütfen.

  2. maya karatas

    maya karatas

    6 saatler önce

    💫💫💫💫💫👏👏👏👏👏

  3. Biykem Erdem

    Biykem Erdem

    Gün önce

    2. sezon olur umarım, her bölüm çok keyifli, teşekkürler.

  4. ingilizce kelimeler

    ingilizce kelimeler

    Gün önce

    Adam zaten hızlı konuşuyor. Bir de araları kesiyorlar. TRvision'da videoları genelde 1.25te izleyen, bazen 1.50ye çıkaran biriyim ama bunun videoları 0.75te dinliyorum.

  5. Lasdorion

    Lasdorion

    Gün önce

    Yalnız hocanın bıyığının sağ tarafı daha bir siyah, sol tarafı beyaz. Bıyığa odaklanmaktan anlattıklarının yarısını kaçırdım.

  6. Seyfeddin

    Seyfeddin

    2 gün önce

    Kadına soralım dedikten sonra durex reklamı çıkması mükemmel zamanlama

  7. Yiğit Deniz şenen

    Yiğit Deniz şenen

    2 gün önce

    Hocam özliyecegiz :,( bogomilleri birakmayin

  8. Erman Manyasli

    Erman Manyasli

    2 gün önce

    11:10 süper tespit

  9. scsyshshs dhdhdh

    scsyshshs dhdhdh

    2 gün önce

    kimse neden kadınların adet olduğundan bahsetmiyor? ayrıca kadının hamilelik süreci, sonrasında soya süt vermesi gerekliliği vs. asıl etken erkeğin güçlülüğü değil. kadının ekstra biyolojik dertleri ve soyun devam etmesi için sorumlulukları var. aylar süren seferlere, savaşlara katıldığı düşünülen amazonlar, iskitler hep annelik vasfından uzak çocuk doğurduğunu duymadığımız erkeği köleleştiren topluluklar.

  10. Ivelina Milenova

    Ivelina Milenova

    2 gün önce

    19:08

  11. Estergon Kara

    Estergon Kara

    2 gün önce

    O kadar kadın hükümdarlardan bahsedilip de Tomris Hatun dan nasıl bahsetmezsiniz! Esefle kınıyorum sizi!

  12. varusta

    varusta

    3 gün önce

    7:54 ne diyo

  13. barış mermer

    barış mermer

    3 gün önce

    Kadının doğurganlığı, soyun devamı, intikam alacak nesilerin doğabilmesi için kadınlar savaştan uzak tutulmuş olabilir erkekler tarafında

  14. Arda Saridereli

    Arda Saridereli

    3 gün önce

    Caterina Sforza

  15. Yusuf Özkan

    Yusuf Özkan

    4 gün önce

    Hozom 1 buçuk yıl önce de osmanlı yı kadinlar yıkmadı diyordunuz hâlâ diyorsunuz . Bu millet ne zaman Osmanlı'nın kadınlar yüzünden yıkılmadığını anlayacak

    • Eray Kader

      Eray Kader

      3 gün önce

      @Yusuf Özkan He vallaha.

    • Yusuf Özkan

      Yusuf Özkan

      3 gün önce

      @Eray Kader osmanlıyı.yıkmışlar.ne.güzel.fes.takçaktık

    • Eray Kader

      Eray Kader

      3 gün önce

      Öyle deme yiğenim.Bak Hürrem e bak Kösem e .Nasıl da yıkmışlar??

  16. hasan fehmi aydın

    hasan fehmi aydın

    4 gün önce

    Hocam tomris hatundan bahsedersin diye cok bekledim 🙄🙄🙄🙄

  17. hasan fehmi aydın

    hasan fehmi aydın

    4 gün önce

    Yahu bekara kari bosamak ne kolay yok savasirdik yok bilmemne len cucuk kadar biseysin kalkanimi tutucan kilicimi savurucan. Illa yani erkegin yaotigi herseyi yaoariz kafasi. Erkegin gucuyle kadinin gucu birmi savasirmis mis te allahim ya 🤣🤣🤣🤣

  18. Ozan Şanlı

    Ozan Şanlı

    4 gün önce

    Üzdü

  19. Aslı Kırdar

    Aslı Kırdar

    4 gün önce

    Prensese Bayıldım 🥰 Başka Planları var üzmeyin ❤️🙏🏻🧿

  20. Eralp Ergil

    Eralp Ergil

    4 gün önce

    sherlock gibi sen de mi yalan oluyorsun sayın hocam. bu ara verme krizini kendi açımdan fırsata çevirip kitaplarını alıp okuyacağım. tüm değerli bilgiler için teşekkürler, varolunuz

  21. İsa UZUN

    İsa UZUN

    4 gün önce

    Hocam eleştirenler halt etmişler. Ağzınıza sağlık. En kısa zamanda tekrar buralara dönersiniz inşallah

  22. Eray Kader

    Eray Kader

    5 gün önce

    BT:Eskiden kadınlar neden askere gitmiyordu?? El cevab:Çünkü kadınların 100de 99 u gürz vb.ağır silahları kullanamaz. 😅😅😅Hozom direkt bunu söylesenize .Niye kasıyorsunuz ki??

    • Eray Kader

      Eray Kader

      4 gün önce

      @Mihriban Azak Hafif silah derken😅😅😅Sapanla mı gidecen??

    • Mihriban Azak

      Mihriban Azak

      4 gün önce

      Şimdi düşününce hafif silahlar yapsınlar o zaman kadınlara...

    • Mihriban Azak

      Mihriban Azak

      4 gün önce

      Aynen haklısın.

  23. murat çelik

    murat çelik

    5 gün önce

    hocanın kafası çok büyük...

  24. Pickle Rick

    Pickle Rick

    5 gün önce

    Hocam Allah uzun ve saglikli omur bagislasin, sonrasinda ise spartacus’e laf soyleme.

  25. Bilal Can Celikoz

    Bilal Can Celikoz

    5 gün önce

    Çooook başarılı bir kapanış olmuş, Hozom Zeynep de çok güzel bir konuk olmuş

  26. Yakamoz Deniz

    Yakamoz Deniz

    5 gün önce

    Devletleri yıkan tek şey, ki buna Osmanlı da dahil, PARA'dır. Gerisi hikaye, yok kadınlarmış, yeniçerilermiş, ıvır zıvır.. Devletin parası varsa herşeyin en iyisini alır, en iyisini yapar, her sorunu çözer. Osmanlı ticaret yollarını ve para kaynaklarını kaybettiği için yıkılmıştır, gerisi teferruat.

  27. kenshisama

    kenshisama

    5 gün önce

    15:20 -internet cafe- sanal mabet olucak yalnız o

  28. oğulcan Dilmen

    oğulcan Dilmen

    5 gün önce

    19.45 EVET EVET ABİ (lütfen bunlarla alakalı açıklama videosu yapar mısın tşk sn esg)

  29. Şeyda Aydın

    Şeyda Aydın

    5 gün önce

    Türk kadınlarının ne kadar güçlü olduklarını savaştıklarını kendilerini savunduklarını herkes biliyor fakat buna değinmemesi çok örneği olmasına rağmen kadınlara da aynı kılıç eğitimini aldığını biliyorum yabancı kadın kahramanlara fazla değinip türklerde yok demek biraz olmamış gibi 😶

    • Şeyda Aydın

      Şeyda Aydın

      4 gün önce

      @Devro mapusta 25 dakikalık videoda türk kadınlarına yer ayrımıyolarsa sorun vardır demekki ayrıca daha dikkatli dinleysedin yok diyor 25 dakikada yabacıları dinledik

    • Devro mapusta

      Devro mapusta

      5 gün önce

      Hepsini video ya sığdıramazlar

  30. mücahid ceyran

    mücahid ceyran

    6 gün önce

    tabikide ego lu olcak adam bilgili memlekette bilgisiz olup ego lu adam cokkkk

  31. kitapkolik alpas

    kitapkolik alpas

    6 gün önce

    Hocam gitme 🥺🥺

  32. Macera Dünyası

    Macera Dünyası

    6 gün önce

    Ben tekrarının olmasını isterim ESG ın hızlı konuşmasının arkada planda olmasını özleyeceğim.

  33. Vegans Are The Healthiest

    Vegans Are The Healthiest

    6 gün önce

    teşekkürler

  34. Duygu P.

    Duygu P.

    6 gün önce

    Kahvaltı getiren kadının, kahvaltıyı getirmesinde hiçbir sorun yok. Getirmeyi o bilinçli tercihiyle istiyor mu yoksa seçeneksizlikle zorunda mı bırakılıyor, sorun orada. Bu yüzyılda hala bir kadına tek bir rol biçiliyor ve karşılığında (tarihteki kadınların şansı dediğiniz için) güvende olma lüksü bile tanınmıyor, tam tersi kahvaltıdaki çay soğuk diye şiddet görüyorsa, eşit imkan bulsa kendini var edecekken dört duvar içinde tükenmeye mecbur bırakılıyorsa, seçenek bu tarihsel akışın sonucu veya kadının suçu değil, erkeğin sistematik sömürüsüdür. Yani iş kadının tercihine bırakılsa daha ne isteriz.

    • Duygu P.

      Duygu P.

      6 gün önce

      @Emrah Safa Gürkan Doğru, öyle bir olay vardı. Siz beyin fırtınası esnasında bu kadarcığını da iyi anlatamayıverin ne olacak. Çoğu podcast ve videoları X2 hızda dinliyorum, sizi neredeyse yavaşlatacağım, ancak takip edebiliyorum. 😄 Bu vesileyle teşekkürler tüm değerli içerikler için.

    • Emrah Safa Gürkan

      Emrah Safa Gürkan

      6 gün önce

      Yeliz yeşilmendi sanırım pzar günü kovasına kahvaltı götürdüğü bir reim koymuştu linç yedi kendini savunmak zorunda kaldı vermeye çalıştığım örnek o. Söylediğiniz noktalara katılıyorum yoksa da örneği iyi anlatamamışım

  35. Furkan Altungök

    Furkan Altungök

    6 gün önce

    Bir daha ki sefere kendi TRvision kanalında piyasaya dönebilirsin. Format senin, konuşulacak konular senin, senin dışında seçeceğin konuklarla beraber kendini başka bir şeye evriltebilirsin. Takipteyiz...

  36. Emine Şahin

    Emine Şahin

    6 gün önce

    Programları ve içerikleri çok severek takip ediyorum. Umarım ikinci sezonu olur, sizi görmek isteriz hocam. ❤️

  37. Muhammet

    Muhammet

    7 gün önce

    kösem sultandan nefret ediyorum başlarım objektif tarihçiliğe kaç tane padişahın sonunu getirdi kadın en önemlisi 4.murat'ın hayatını bitirdi.

  38. Ali Deniz

    Ali Deniz

    7 gün önce

    Uzun zamandır göremedik ESG'yi. Özlemişiz kendilerini :)

  39. Doç. Dr. Eren Karakoç

    Doç. Dr. Eren Karakoç

    7 gün önce

    Merhabalar, Emrah Safa Hocam, Bütün videolarınızı severek ve ilgi ile izledim. Videolardaki akıcılık ve bilgi birikiminiz ve bunları bize güzel bir anlatış ile sunduğunuz için teşekkür ediyorum. Ben de bir akademisyen antikçağ öğretim üyesi olarak, birkaç yorum yapmak isterim. Keşke Antik Türklerdeki kadın hükümdarlara da biraz değinse idiniz. Daha bir güzel ve ders verici olurdu. İlgilenen arkadaşlara biraz bilgi vereyim. Kaynaklara göre Antik Türk kadınları, sosyal, siyasal, hukukî ve ekonomik alanda erkekler ile eşittiler. Bunun asıl sebebi Türklerin konar-göçer olmasıydı. Türklerin günlük aktivitesinde yer alan av, savaş ve organize çobanlık zamanın çok büyük bir kısmını kaplamaktaydı. Coğrafi şartların sertliği de eklenince Erkek iş gücü ile hem bu gereklilikleri yapmak, hem de yerleşimi korumak mümkün olmuyordu. Kadına da hem savaş hem hayvancılık hem de ailevi işlerde çok büyük sorumluluk düşüyordu. Bu temel sebep, kadını çok daha fazla önem arz eden bir konuma sokmuştur. Bu yapı, Türklerin ilk zamanlarından itibaren kültürlerinin temelini oluşturmuştur. ☑️Bu kültüre sahip olan Türklerde kadınların ordularda özel kuvvetler halinde ve hafif kuşamlarla süvari olarak görev yaptıkları görülmektedir. Bu kanıtlardan savaşçı kadınların, erkek savaşçılarla eşit olarak görüldüğü de ortaya çıkmaktadır. Bu kadınlar, özellikle küçük yaştan itibaren Türk geleneğinde askeri eğitim almaya başlarlar ve en iyi seviyede at binip ok atmayı öğrenirlerdi. ☑️Eklenmesi gereken önemli bir nokta da, kurganlarda bulunan kült ve dini sembollere sahip eşyaların, bu kadınların sadece tecrübeli birer savaşçı olmadıklarını, sosyal, politik ve dini olarak da önemli bir yere sahip olduklarını gösterir. Belki bir ana tanrıça kültüne tapınılması bile söz konusu olabilir. ☑️Böylelikle Türk kadınları, toplumda yüksek bir saygı ve statüye sahip olmuşlar ve el üstünde tutulmuşlardır. Buna şahit olan diğer kavimler ise Türk kadınlarını, bunca haklara sahip olduğu sürece erkeklerle birlikte yaşayamayacak kadar farklı bir insan türü, gerçek olamayacak kadar mitik varlıklar olarak görüp, efsanevi Amazonları yaratmışlardır. Tüm bu durum, Antik Çağlardaki Türk erkeklerinin kadınlarına ne denli önem verdikleri ve onları sosyal hayatın tüm alanlarında kendileriyle eşit görmelerinin sonucudur. Antik dönem Türk kadınlarına en iyi örnek Tomris Hatun'dur. Tomris Hatun'un dahil olduğu ve Orta Asya'dan Avrupa'ya yayılan İskitlerin İran'ın doğusunda yaşayan büyük boyu Massagetler M.Ö. 6. yüzyılda karışıklığa düşmüştü. Bu karışıklıklar sırasında büyüyen Tomris, cesur, güçlü ve dirayetli bir kadın olarak yetişmiş ve bir boy beyi ile evlenmiştir. Ancak karışıklıklar sırasında Tomris'in kocası öldürülmüştür. Tomris, eşi öldükten sonra küçük bir oğlu olmasına rağmen dirayeti ile Massagetlerin yönetimine seçilmiş ve yaklaşan Pers tehlikesine karşı tüm diğer Orta Asya boylarını birleştirmiştir. Öte yandan Pers kralı Kyros ise Batı’daki güçlü krallıkları hakimiyeti altına aldıktan sonra gözünü doğuda bulunan İskitlerin topraklarına dikmiştir. İskitlerin savaşçı yapısını bildiği için, önce Tomris’e evlenme teklif etmiş ve bu sayede topraklarına hakim olmak istemiştir. Bu durumun farkında olan Tomris, Kyros’un bu teklifini reddetmiştir. Bu duruma sinirlenen Kyros, hakimiyeti altına aldığı insanlardan da içine katarak büyüttüğü devasa ordusuyla İskitlerin topraklarına girmiştir. Tomris ise kendi seçtiği stratejik bir alanda Kyros’un ordusuyla karşılaşmıştır. Kyros, İskitlerin savaşçı yapısını bildiği için ilk saldırı yapan taraf olmaya çekinmiştir. Tomris ise Kyros’un kalabalık ordusuna karşı savunmada kalmayı planlamıştır. Bu sebeple ilk gün savaşılmamıştır. Akşam olduğunda Kyros, bir hile düşünerek iki ordunun arasında, içinde her türlü yiyeceğin, içeceğin ve şarabın bulunduğu bir çadır kurdurmuştur. Dışına da önemli bir hazinenin korunduğu sanılsın diye muhafız birlikleri yerleştirmiştir. Tomris Hatun'un oğlu ve başkomutan olan savaşçı Spargapises ve beraberindeki birlikler, çadırı görünce saldırıya geçerek muhafızları öldürüp çadıra girmişlerdir. İskitler ilk defa tattıkları şaraptan çok etkilenmişler ve sarhoş olmuşlardır. Hazırda bekleyen Kyros ise ani bir saldırıyla çadırda bulunan İskitleri öldürmüş ve Spargapises’i esir etmiştir. Esir olan Spargapises, bu üzüntüyle kendini öldürmüştür. Tomris, olanları haber almış ve sevdiği oğlunun ölümüne çok üzülmüştür. Bunun üzerine intikam yemini etmiştir. Tomris'in yemini şöyledir:“Kana susamış Kyros! Sen oğlumu mertlikle değil o içtikçe zıvanadan çıktığın şarapla öldürdün. Ama güneşe yemin ederim ki seni kanla doyuracağım!” Sonraki gün yapılan savaş çok çetin geçmiştir. Okçulukta usta olan ve büyük bir beceriyle at süren İskitler, kendilerinden çok daha kalabalık olan Persleri Kurt taktiği (Turan Taktiği) ile bozguna uğratmıştır. Pers Kralı Kyros da bu savaşta öldürülmüştür. Tomris Hatun ise yeminini yerine getirerek Büyük Kyros'un kesik başını kan dolu bir tulumun içine atarak: "Hayatında kan içmeye doymamıştın, şimdi seni, kanla doyuruyorum!" demiştir. İskitlerin savaşı kazanması ve Kyros’un öldürülmesi, Perslerin bu bölgelere yayılmasını bir süre engellemiştir. Tomris hakkında kaynaklarda başka bilgiler bulunmaz. Sonraki Pers kralı Darius’un yazıtlarında İskitlerin de hakimiyet altına alınmasından bahsedilmesi, Massagetlerin batıdaki bodunlarının en azından Tomris dönemi boyunca bağımsız olduklarını ortaya koyabilir. Bunun gibi Kısa Kısa, güzel tarih bilgileri için tarih sayfamı takip edebilirsiniz: instagram.com/doc.dr.erenkarakoc/

    • Doç. Dr. Eren Karakoç

      Doç. Dr. Eren Karakoç

      6 gün önce

      @Emrah Safa Gürkan Rica ederim hocam. Asıl ben teşekkür ederim açıklamanız için. Sizi sevgi ile takip ediyoruz. Başarılar diliyorum.

    • Emrah Safa Gürkan

      Emrah Safa Gürkan

      6 gün önce

      Hocam merhaba, Tomris kısmı kurguda gitmiş programın yarısını atıyoruz herhalde alakasız bir yerde söylenişim ama genel olarak verdiğiniz detaylara da çok hakim değildim aslında. Programdan önce heredotos cyrus falan bir bakmıştım başka vir kaynak varsa bilmiyorum kurgan vs de çok hakim değilim ne yazık ki. İlaveler için teşekkürler, sevgiler...

  40. onurkalkan1

    onurkalkan1

    7 gün önce

    10 lirayla rüşvet :(

  41. Ismail Erkmen

    Ismail Erkmen

    7 gün önce

    Kadinlar neden mi savasa gitmedi gecmiste? Esir duserse butun karsi taraf tecavuz eder..Kim gitmek ister savasa

  42. Subutay Noyan

    Subutay Noyan

    7 gün önce

    Bengü savaşta sürekli ince bir sesle bağırıp duran, ama iş kavgaya dönünce viyaklama moduna geçen solcu tandanslı bir savaşçı olurdu. Eline rapier versen dikiş yapmaya kalkar, ama savaşa gidelim niye gitmiyoz diye veryansın ediyor.

  43. aziz uykur

    aziz uykur

    7 gün önce

    Son bölüm olması kötü, keyifle takip ediyordum. Umarım tekrar zaman ayırırsınız ve yine sizi dinleme şansımız olur...

  44. doduarrow

    doduarrow

    7 gün önce

    hocam özleyeceğiz. ama keşke flu tv ve ilker hoca olsa gelecek sezon

  45. Serhat Ordu

    Serhat Ordu

    7 gün önce

    Harikasınız

  46. fırat sarap

    fırat sarap

    7 gün önce

    Küçük bir femist mi geliyor.

  47. boorockt

    boorockt

    7 gün önce

    "Used to have a little little, now I have a lot. No matter where I go, I know where I came from" da diyeyim de yaş grubum kataloglansın. :) Kattığınız bakış açısı ve eğlence için çok teşekkür ederim, tüm ekibin eline, zihnine sağlık.

  48. Salih Cançetin

    Salih Cançetin

    7 gün önce

    👍

  49. Cagri Sahin

    Cagri Sahin

    7 gün önce

    Amazonlar var tarihte İskitler'den geldiği kabul ediliyor genel olarak.Onun dışında Yunanlarda çok fazla güçlü kadın figür var tarihte ve hatta en güçlü Türk kadın olarak kabul edilen Kösem Sultan da Yunan kökenli aslında. Kalimnos gibi Yunan adalarında anaerkil bir düzenin devam ettiği biliniyor mesela. Türkiye'de de Giritliye kız ver ama alma derler. Özellikle Yunanistan'da ve ardından İtalya'da kadınların daha güçlü olduklarını düşünüyorum. Bu arada 10 erkekten 7 sinin psikolojik 3 ünün ise fiziksel şiddet gördüğünü söyleyen bir haber okumuştum bir Yunan haber sitesinde 😅 Bence Yunanistan ile alakalı bu konu tez konusu olmalı.

    • falan filan

      falan filan

      2 gün önce

      Videoda söylenenleri tam dinlemediniz sanırım. Amazon kadınlarının savaşçılığı tartışmalı bir konu diyor ESG.

  50. Sefkan Zafir

    Sefkan Zafir

    7 gün önce

    Yahu tüm program bu öyle değil böyle diye geçiyor biraz sistematik ilerlesin!

  51. Bora Jr

    Bora Jr

    7 gün önce

    ben amerikada okuyorum benim hciv dersinde kitap okuyup onun essayını 4 kere yazmaktı tüm iş. 4 sınav da ödev şeklindeydi hoca da derslerde o dönemi anlatıp tartışıyordu. türkiyede böyle mi?

  52. Serdar Uysal

    Serdar Uysal

    7 gün önce

    hozom bitirmeyin hozom nayırrr

  53. Murat Tatar

    Murat Tatar

    7 gün önce

    Kadınlar Çocukları yüzünden savaşa ve dışarı gitmiyor. Bu kadar basit.

  54. Muhammed Akif Bulut

    Muhammed Akif Bulut

    7 gün önce

    teşekkür kısmında ilker hocam yok, bu gece sadece hüzün..

    • Muhammed Akif Bulut

      Muhammed Akif Bulut

      6 gün önce

      @Emrah Safa Gürkan hocam magazin arama niyetinde değildim, kusura bakmayın

    • Emrah Safa Gürkan

      Emrah Safa Gürkan

      6 gün önce

      Ettik ya programın içinde eski çalışma arkadaşlarımız diye bu teşekkür sadece bu program için zaten de hemen magazin aramayın ya

  55. Nilay Yerli

    Nilay Yerli

    7 gün önce

    hocam o kadın da öyle istiyor demek ki demeniz ne kadar doğru? doğruluk payı elbette var ama tüm toplum normlarını ve öğretilerini hiçe sayıp görmezden gelmeniz ve "değişik" kadın "değişik" cinsel yönelim gibi ifadeleriniz de çok üzüyor. onca insan sizden çok şey öğreniyor böyle şeyleri sizden duyunca üzülüyorum.

    • falan filan

      falan filan

      2 gün önce

      Anlamadığınız şey şu; eski dönemlerdeki kadınların feminist düşünce yapısına sahip olduğunu sanıyorsunuz. Öyle bir şey yok. Eski dönemlerde herkes içine doğduğu koşulları kabullendi ve öyle yaşadı(kadın da erkek de zengin de fakir de güçlü de güçsüz de). Bireycilik kavramı çok yeni bir kavram.

  56. Baran Ataman

    Baran Ataman

    7 gün önce

    00:54 bilkent elektronik mezunuyum, 'kabus' ders diye bahsedilen "history of civilizations"(hciv)'i seçmeli olarak aldım ve hayatımda aldığım uzak ara EN KOLAY dersti. ee bölüm derslerine geceler boyu kafa patlatmama rağmen hiçbirinden bırak a'yı a- bile alamadım, hciv en az çabayla a aldığım ders oldu, hâlâ hatırlarım. buradan bengü üçüncü'yü ayıplıyorum, bu dersi nasıl 3 kere aldınız yahu!!1!

    • Emrah Safa Gürkan

      Emrah Safa Gürkan

      7 gün önce

      @Baran Ataman ya kolay kitap aslında ama çok paradigma değişikliği yapan kitapları bünye gençken kabul etmiyor

    • Baran Ataman

      Baran Ataman

      7 gün önce

      @Emrah Safa Gürkan hozom keşke sizin asistanlığınıza yetişebilseydik, karl polanyi'nin great transformation'unu oku oku anlayamadıydım ya en son iktisat hocası dayıma anlattırmıştım 😀😀

    • Emrah Safa Gürkan

      Emrah Safa Gürkan

      7 gün önce

      benim asistan olmamı bekledi asdklajsdlkasdlk

  57. Arda Kazan

    Arda Kazan

    7 gün önce

    Hozo yeni saati de almış zaten...

  58. Utkucan TEK

    Utkucan TEK

    7 gün önce

    Şanssız vezir dkskjdksjdj

  59. Batuhan Erkan

    Batuhan Erkan

    7 gün önce

    hocam bitirmeyin hocammmm

  60. Erol Mazhar Aksoy

    Erol Mazhar Aksoy

    7 gün önce

    Oyun yayınları gelsin artık...

  61. Nigar Hasanzade

    Nigar Hasanzade

    7 gün önce

    Simdi ben sana tiptan bir soru sorsam sen de bilmesen ben de sana ‘bunu da mi bilmiyorsun’ desem hosuna gider mi acaba,uyuz uyuz basliklar koyuyorsunuz

    • Emrah Safa Gürkan

      Emrah Safa Gürkan

      7 gün önce

      esprisi var herkes bana diyor bu lafı sürekli cahil çekiyorlar laf izleyiciye değil

  62. Mehmet Ali Bursalı

    Mehmet Ali Bursalı

    7 gün önce

    Hocam yuvaya geri dön

  63. 16 Er

    16 Er

    7 gün önce

    “Karagöz Hacivatı niye öldürdü, yada Hacivat mı Karagöz’ü öldürdü” 😂😂😂

  64. Altan Altay

    Altan Altay

    7 gün önce

    ESG bizi kandırdı; soruları da kendi hazırlamış, cevaplarıda yani kendi çalmış kendi oynamış! Zaten muhabbet laçkalaşmıştı. ¡Vaya con Dios!

  65. Semih Kılıçgedik

    Semih Kılıçgedik

    7 gün önce

    kadın gayet savaşır da, kışlada kadın olursa erkekler savaşmaz ;)

    • Semih Kılıçgedik

      Semih Kılıçgedik

      3 gün önce

      @Eray Kader eyw hocam :)

    • Eray Kader

      Eray Kader

      3 gün önce

      😅😅😅Bu yorum like ı hak ediyor.

  66. Caner Utku

    Caner Utku

    7 gün önce

    hemen bitmesin diye 1x izledim :(

  67. GoldenEagle99 Puhu

    GoldenEagle99 Puhu

    8 gün önce

    Hciv severük

  68. selin can

    selin can

    8 gün önce

    Yanak yapmışın hocam:)

  69. Erwin Rommel

    Erwin Rommel

    8 gün önce

    merkel bağlancak sandım lakin merkelden daha iyisi geldi

  70. smyrnianlink

    smyrnianlink

    8 gün önce

    "Kadınlar karıştı o yüzden imparatorluk battı" sloganı kadınlara karşı bir tepki değildir. Kanımca bizim devletin böyle bir derdi yoktur. Fakat çok başlılığa karşı çok net bir geleneksel itiraz vardır.. Mutlak iktidar kutsanmış bir şeydir, nedeni de çok açık.. isyanların ve iç savaşların verdiği zararı bilmeleri. Ama aynı oto-imün hastalıklar gibi bazen tedbir, belanın kendisinden daha yıkıcı olabiliyor. Osmanlı bu kadar merkeziyetçi davranmayabilse. Ordusunu sürekli İstanbul'da gözünün önünde tutmasa, eyaletleri silahlandırabilse. Bir tane doğu anadoluda, bir tane balkanlarda (ciddi)sürekli, kuvvet tutabilse. Mısır'a ağır silahlar verebilse, hatta Altın Ordu'yu toplarla donatsa. Uzak üsler inşa etse..Kendi donanmasından korkmasa. Belki de ayakta kalabilirdi ama.. O zaman "Amerika" deniyor ona zaten..

    • smyrnianlink

      smyrnianlink

      7 gün önce

      @Göksel Ay Ama biz yaşamıyoruz 1600 de .. Kerli ferli tarihçiler yok efendim "Yavuz büyük bir marşal" idi..veya "fatih en büyük bataryayı buraya yerleştirdi" gibi laflar ediyorlar. Onlara itiraz yok mu? :) Üs: Arapça "çıkış noktası" veya "kaynak" anlamına gelen bir kelimedir. Orduyu "park ettiğin yer" yani. (! bu nasıl?) Sefere başladığın yer... Eski savaşları anlatırken eski tabirleri kullanma hassasiyetinizi takdir ediyorum ama bu tabi Hun ordusunu veya Göktürk ordusunun manevralarını anlatırken büyük zorluk çıkartabilir. Şöyle mi anlatalım: "Tabgaç ilinde köp boz uy köm yağı idi. Kagan yış olusar özün boz uyu kondırdı" Ayrıca dediğim gibi "üs" arapça olduğu için osmanlı'nın itiraz edeceğini sanmam. Anlar onlar..

    • Göksel Ay

      Göksel Ay

      7 gün önce

      Üs nedir ya. Efendi adamlar 1600 lerde yaşıyor üs nedir.

  71. ecenker

    ecenker

    8 gün önce

    Kadının ikinci planda kalmasının toplumun organizasyonu kadar dinin de payı var. Mesela Kuzey Avrupa /Viking toplumlarında kadınlar hep savaşmışlar. Gayet de normal/şerefli görülen bir konumları var. (kadın asker hiç de "modern" bir fenomen değil yani) Ta ki Hristiyanlık orada da kadını ikinci plana itmeye başlayana kadar. Neden? Çünkü hristiyanlık tek tanrılı/ iki tanrılı. Ve her ikisi de erkek figürler. Halbuki kuzey Avrupa mitolojisinde tanrılar kadın da olabiliyor. Tanrıların arasında yeri olan kadın, Viking toplumunda da (biraz da mecburen) erkek kadar etkin olabiliyor (hocam, amazonlara gelene kadar erkekler yağmaya gidince köy ve kentlerini savunmak zorunda kalan Viking kadınları var.) . Eşitsizlik tek (erkek) tanrılı dinlerin gelmesiyle daha da büyüyor. Tek tanrılı dinlerin gelmesinden önceki toplumlarda da kadın erkeğe eşit görülmemiş, orası doğru, ama mesela Roma'da az da olsa eğitim verilmiş kadın efendiler, kadın valiler, az da olsa sanatçı veya filozoflar filan görebiliyorsunuz. Sonradan aynı topraklarda kadın bir ressamın/bilim insanının/yazarın çıkabilmesi için 1000 yıldan fazla zaman geçmesi gerekiyor (Kraliçeleri pek saymıyorum. Çünkü kraliçeleri kan bağı ve evlilik gibi pek de dışına çıkılamayan kurallar neticesinde hükümdar olarak kabul etmek zorunda kaldılar)....Hocam "ezilmenin sadece ezenle olmayacağını düşünüyorum " diyor ama dinin rolünü burada tamamen görmezden geliyor. Siz insanları anlayabildikleri ilk andan itibaren bir tanrıyla/Allah'la tanıştırıp onun erkek olduğunu söylüyorsanız (söyleme/ima etme biraz karışık ve tartışmalı olsa da), eh, evrendeki en güçlü varlığın erkek olduğunu söylediniz bile işte. Sonra nasıl kadınlar ikinci planda kalmayacak? Hem, kim nasıl itiraz edecek? Valla dinsizlikle suçlanıp idam edilirler, Allah korusun. Nitekim, "cadılar" örneği. ... Kadınlar "kadınlığı" kurumsallaştırıp savunamamış olabilirler ama din son derece baskıcı ve yönetici bir kurum olarak en baştan öne geçmişti zaten....Programlarınız için çok teşekkür ediyoruz. Dönüşünüzü dört gözle bekliyoruz. Saygılar...

    • falan filan

      falan filan

      21 saatler önce

      @ecenker Peki. Anlaşılan kadın viking savaşçılarla ilgili dizi ve filmlerden başka kaynağınız yok. İyi günler.

    • ecenker

      ecenker

      Gün önce

      @falan filan mitleri yazanlari degil, sadece yukaridaki yorumu yapacak şekilde okuyanların değerlendirmelerini içeren kaynakları sormuştum. Ama anlaşılıyor ki okumayı ve değerlendirmeyi yapan "kaynak" sizsiniz...

    • falan filan

      falan filan

      Gün önce

      @ecenker Bu konuşmayı hararetli bir tartışmaya döndürme niyetim yok. Kadın viking savaşçılarla ilgili kaynağınız var mı? Sizi yermek için değil öğrenmek için soruyorum.

    • falan filan

      falan filan

      Gün önce

      @ecenker Mitolojiyi biliyor olsaydınız benim değil mitleri üreten beyinlerin mizojinist olduklarını anlardınız.

    • ecenker

      ecenker

      Gün önce

      @falan filan önce sizin "tanrilari baştan çıkarmaktan baska bişey yapmayan tanrıçalar" kaynağınızı öğrenelim. Bu kadar yüzeysel ve seksist mitoloji okuması zor bulunur.

  72. Hasan Göksel

    Hasan Göksel

    8 gün önce

    İleriye bakıyorum ve senin hic bisey yapmadığını görüyorum dhsjhdjdjenx

  73. smyrnianlink

    smyrnianlink

    8 gün önce

    Hocam Hacivat da Karagöz de bir diğerini öldürmedi, yapmayın.. İkisi birden öldürüldü diye hikaye edilir; cami inşaatı sırasında şakalarla işçilerin dikkatini dağıttıkları için. Ama muhtemelen uydurma bir hikaye...

    • smyrnianlink

      smyrnianlink

      7 gün önce

      @Emrah Safa Gürkan Yok hocam TRT nin çocuk programlarında falan anlatıyorlardı film daha yokken. (Filmde ama işin içine lonca ve güç mücadelesi falan giriyor. Siyasi biraz..) Bazıları da , hacivat ve karagöz'ün osmanlıdan daha eski olduğunu zira üzerlerindeki kıyafetin selçuklu dönemine ait olduğunu söylemişlerdi. Ne derece doğrudur bilmem.

    • Emrah Safa Gürkan

      Emrah Safa Gürkan

      7 gün önce

      film o

  74. Görkem Kahveci

    Görkem Kahveci

    8 gün önce

    Tam program oturmaya başladı,bitirdiler. ESG'nin canı sıkılırsa instagramdan canlı açar.Bu programların kitap okuyan insan sayısının artmasına yardımcı olduğunu düşünüyorum.

  75. smyrnianlink

    smyrnianlink

    8 gün önce

    "Gelişmiş toplum" yerine daha net matematiksel tanımı yapılabilen bir kavram kullanılamaz mı? Mesela "karmaşık sistem"...

  76. jexxso

    jexxso

    8 gün önce

    I am still, i am still janny from the Block 😂😂

  77. Burak Ustun

    Burak Ustun

    8 gün önce

    ESG hoca maaslar yatmis herhalde bu bolumde tane tane anlatmissiniz:)

  78. Tughan Telatar

    Tughan Telatar

    8 gün önce

    Adam 21 gün bedelli yapmış, o bile ağır gelmiş 😀

    • Emrah Safa Gürkan

      Emrah Safa Gürkan

      7 gün önce

      sorma ya :)

  79. Beyaz Melek

    Beyaz Melek

    8 gün önce

    geçmişte bir uygarlıkta dogcak olsam romalı olurun sizin terciniz ne olur hocam

  80. Mustafa Köse

    Mustafa Köse

    8 gün önce

    Tomris Hatun hiç konuşulmadı neden?

  81. Bengisu ŞEN

    Bengisu ŞEN

    8 gün önce

    BÖLÜMLERİ SİLMEYİN

  82. blybaly

    blybaly

    8 gün önce

    Super bir bölüm! 2. Sezonu bekliyoruz!

  83. Mehmet Aslaner

    Mehmet Aslaner

    8 gün önce

    Ağzına sağlık reyizzzz

  84. Gaziko

    Gaziko

    8 gün önce

    Dayı allah aşkına daha çok video at

  85. yunus eroğlu

    yunus eroğlu

    8 gün önce

    bunlar niye ailecek hızlı konuşuyolar

  86. Duysal Ekinci

    Duysal Ekinci

    8 gün önce

    Her bölüm çok kaliteli ve çok güzeldi. Yine sizi görmek isteriz hocam. Sayenizde güzel kaynaklar okumaya başladık ve tarihe ilgi arttı. Egolu vs diyenler saçmalamışlar ben çizginizi ve mizahınızı sonuna kadar koruduğunuzu düşünüyorum bence sizi entelektüel bulanların kıskançlık yorumları onlar. Bengü ile harika işler çıkardınız. Sevgiler

  87. Ozland

    Ozland

    8 gün önce

    Bengu ❤

  88. Oktay Özkan

    Oktay Özkan

    8 gün önce

    Finli sniperci hayha yı öldürmek için SSCB uçak filosu gönderiyor, uçaktan ayılan bombalardan birinin şarapneli suratını parçalıyor.

  89. falan filan

    falan filan

    8 gün önce

    Off şu feminazi saçmalıkları da bıktırdı artık. Almışlar ağızlarına bir söz patriyarkal sistem, eril düzen gev gev gev... Git sen savaş o zaman. Git sen sakat kal, öl savaşta. Yabani hayvanlarlarla git sen boğuş. Kas gücü gerektiren işleri git sen yap. Erkeğin canına minnet. Eski zamanlarda kas gücüne dayalı işler daha fazlaydı bu yüzden erkekler daha söz hakkı sahibiydi. O dönemin kadınlarının da bununla bir sorunu yoktu. Günümüzde kas gücü eskiye kıyasla daha önemsizleştiği için -askerlik, ağır sanayi vs. dışında- artık kadınlar da erkeklerin yaptığı kas gücü gerektirmeyen birçok işi yapabiliyor. Kalkıp eskinin koşullarını bugünün koşullarıyla bir tutmayın. Olay kadın ya da erkek olmak değil. Olay güçlü ve güçsüz olmak. Bu kadar basit.

  90. scsyshshs dhdhdh

    scsyshshs dhdhdh

    8 gün önce

    merhaba. salamis deniz muharebesinde i. artemis var ilk kadın amiral, ii. artemis ise rodos'u fethetti. onun kız kardeşi ada da hükümdarlık yaptı ama savaşmadı. ayrıca göbeklitepe konusunda nasıl kesin olarak sadece erkekler var, kadınlar ve çocuklar yok denilebilir? bu bilim değil varsayım olabilir. hiç kadın figür resmedilmemiş denmişti o da doğru değil. bir adet var, henüz.

  91. Kaynak polisaj Paslanmaz

    Kaynak polisaj Paslanmaz

    8 gün önce

    Hojaaaaammmmmmm nerdesinizzzzzzzzzz

  92. tekin öztürk

    tekin öztürk

    8 gün önce

    13:39 imparatorda olsan var

  93. lindbergatg

    lindbergatg

    8 gün önce

    Kadınlar etkili olunca barış geliyor demedi, barış döneminde kadınlar ön olana çıkabiliyor dedi, bu begümde okuduğunu, dinlediğini anlama yetisi yok

    • lindbergatg

      lindbergatg

      7 gün önce

      @Oguz Ay hala anlamamışsın öncesini de dinle

    • Oguz Ay

      Oguz Ay

      7 gün önce

      4:10 kadınların başa geçtiği dönemlerde...daha barışçıl. Bence siz anlamıyorsunuz

    • Candan Dinc

      Candan Dinc

      8 gün önce

      Yazmama gerek kalmadı:)

  94. muradın n'ola ki

    muradın n'ola ki

    8 gün önce

    Kadından asker filan olmaz! Basit gerçekleri kabul edin, olgunlaşın artık çocuklar... Kaldı ki erkekler bile güçsüz kalabiliyor askerde.

  95. Plant Book

    Plant Book

    8 gün önce

    hocanın ellerindeki "motion blur" dan videoaya odaklanamadım

  96. Engin COŞKUN

    Engin COŞKUN

    8 gün önce

    Bengü hocama iyi bak. O efsane bizim idolümüz. Flu da başladım, pena da devam ediorum. Flu kaybetti sen de kaybetme, hocam nerede biz orada ;)

  97. Cumbo

    Cumbo

    8 gün önce

    Erkek kadından iri ve güçlü olduğu için ilkel toplumların savaşından beri saldıran da savunan da erkek.

  98. Sedat Suna

    Sedat Suna

    8 gün önce

    "Dam başında saksağan.." iyi dayandın Emrah Hocam.

  99. Murat Çakır

    Murat Çakır

    8 gün önce

    Bir kaç program önce bunu bunu konuşacaz diyip final yapmak. İlginç

  100. İkarus'un Günlüğü

    İkarus'un Günlüğü

    8 gün önce

    Spartacüs'te yanılıyorsun hocam, istese Galya'ya gidemezdi. Çünkü orda Pompei'nin kuzey ordusu vardı. O yüzden yüzünü güneye dönmek zorunda kaldı. Yağmaladıkları Roma altınlarını korsanlara verdiler ve korsanlar Spartacüs'ü sattı, Roma korsanları satın almıştı çünkü. Güney kurak olduğu ve yiyecek olmadığı ve dolandırıldıkları için tekrar kuzeye döndü, Galyalılar ordudan ayrıldı ve gücü bölündü. Sonuçta hem Roma'dan gelen ordu hem Pompei arasında sıkışıp kaldı. Ayrıca hiç de dediğin gibi bir köleleştiren kral olayım hayali yoktu, istese küçük grubuyla en başta 10 kere kaçar 10 binlerce kölenin yanına gelmesini elinin tersiyle iterdi. Asıl amacı Romayı yıkmaktı. Kendin söylüyorsun tarihi kazananlar yazar diye, Osprey yayınlarının güzel bir kitabı var YK'dan çıkan okumanı tavsiye ederim...

Sonraki